Netdialog

Effektiv kommunikation

  • Start
  • Produkter
  • Lediga jobb
  • Kontakta oss
    • Netdialog utvecklar interaktiva tjänster för bättre dialog och ökad online-närvaro.

      Expertchatt, VD-Chatt, Live blogg, minut för minut rapportering, Live comments, twitter channel, Facebook livestream, Digtial frågelåda, Kund chatt, support chatt


      Läs mer om våra produkter
    • Är framför allt ett verktyg för modererade frågestunder. En utmärkt tjänst för TV och tidningar som bjuder in experter eller andra intressanta personer som svarar på frågor direkt till alla och i realtid. Vi har också många företag som använder vårt verktyg för management-chatt, tex VD svarar på frågor från medarbetarna.

      One2many fungerar också för realtidsrapportering kring ett event. En eller flera rapportörer kan skriva, ladda upp bilder eller video direkt i liveflödet. De som följer rapporteringen ser uppdateringarna direkt utan att sidan behöver laddas om, dessa kan förstås också ställa frågor eller kommentera. Läs mer

      TILLÄMPNINGAR

      One2many är ett verktyg för realtidswebben och kan användas på många olika sätt. Nedan ser ni några exempel på hur våra kunder använder tjänsten one2many:

      • Live chat (modererad frågestund)
      • Minut för minut rapportering kring ett event (fotbollsmatch,kongress etc)
      • Live kommentering, kommentererna visas direkt på sidan utan omladdning
      • Live news desk (tidningsredaktionen rapporterar och får in kommentarer)
      • Live Blog (Kommentarer, bilder, videos laddas upp och visas sekundsnabbt)

      Facebook & Twitter

      Förutom att låta användarna anonymt ställa frågor, kommentera direkt från webbsidan kan de även använda sin facebook eller twitter profil för kommentarer/frågor. Med ett avancerat filtersystem för twitter, väljer ni själva vilka hashtaggar, sökord eller twitterkonton ni vill följa och presenterar i er livefeed.

      Läs mer om one2many chatt

      Referens

      One2many är sveriges mest använda tjänst fär realtidsrapportering och livechat och används av flera svenska storbolag. Nedan listas ett urval.
      Mediabolag:
      Sveriges television
      TV4
      kanal5
      Tv3
      Dagens nyheter
      Expressen
      Företag:
      SEB
      Volvo
      Folksam
      Statoil
      Offentlig:
      Arbetsförmedlingen
      Trafikverket
      Stockholms stad
      Socialstyrelsen
      Transportstyrelsen

      Abonnemang


      Vi har ett antal olika licensmodeller f�r att b�ttre passa v�ra kunders behov. I samtliga abonnemnag ing�r kostnadsfri telefon support.
      • 30-dagars gratis testkonto
      • Reklam-finaniserat konto
      • Freelance journalist/blogger account
      • one2many Pro (Licens f�r en dom�n)
      • one2many Enterprise (St�rre f�retag,koncern med flera dom�ner siter)
    • One2one är en chattjänst som ert företag kan använda för att svara på frågor från era kunder via chatt. Att använda en live chatt är ett billigare sätt att hantera kundförfrågningar på än traditionella kanaler som telefon och E-post.

      Varje operatör kan enkelt hantera flera samtidiga chat-sessioner med era kunder. Den smarta FAQ:en hjälper till att öka snabbheten i svaren och dessutom får ni konsekventa svar till alla era kunder.


      Läs mer om one2one chatt

      ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

      Kundtjänst


      Läs mer om one2one chatt
    • Passar för alla företag som vill skapa sin twitter channel och där man vill ha viss kontroll på vad som går ut publikt. Med netdialog tweet kan ni skapa er egen twitter kanal. Ni definerar själva vad ni vill följa (hashtaggar, sökord, twitterkonton). Med den inbyggda modereringsfunktionen kan ni kontrollera innehållet och ni slipper spam och kan ta bort olämpliga kommentarer. Ni väljer själva om ni vill förhands- eller efterhandsmoderera er twitter-kanal.


      Läs mer om twitter channel

      ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

      Användbart vid mässor där man visar där man vill visa vad som händer på twitter men med möjlighet att kontrollera vad som syns publik på projektorer och skärmar

      Tidningar som vi vet ibland undviker att sätta upp ett twitter feed på sin site pga. av det är personer som spammar, marknadsför sitt företag, blogg eller liknade. Detta är ett problem men med Netdialog får tidningen en större kontroll men också se till att dess innehåll blir mer relevant och läsbart för sina läsare.

      Företag som också vill kontroller och slippa opassande kommentarer från twitter i sin egen channel.

      Abonnemang

      Under 30 dagar kan du gratis få testa Netdialog tweet. Registrera dina uppgifter här så får ni ett E-post meddelande som innehåller inloggningsinformation

      - Jag vill ha en personlig demonstration

      - Jag har några frågor och vill veta mer om produkten


      Läs mer om twitter channel
    • Med Netdialog social widget kan ni skapa flera parallella flöden från sociala medier och netdialog. Ni bestämmer själv vilka flöden ni vill visa och från vilka källor widgeten ska hämta data.

      Bestäm sen måtten (höjd-bredd) för er widget och bädda in den var ni vill på er site.

      Widgeten används ofta tillsammans med en livesändning och där publiken har möjlighet till interaktivitet från twitter, Facebook livestream och netdialog.
      Läs mer

      Screenshot

      Under valet sände svt partiledarutfrågningen. Netdialogs widget placerades intil spelaren. Publiken kan sjävlv välja mellan anonym kommentering, kommentera via twitter eller kommentera via Facebook.

      OBS! Netdialog social widget kräver att man har licens på one2many


      Läs mer om nic

      Kundcase

      Svt använder regelbundet netdialogs social widget tillsammans med sina livesändningar på webben. NSW är en widget som ska ses som ett komplement till livesädningen där man bjuder in publiken till interaktivitet. Netdialogs social widget har använts bland annat används vid Idrottsgalan, melodifestivalen. Så här kan en typisk widget se ut
      - Twitter används för att visa vad som säg på twitter
      - Facebook livestream eller Favebook logg används för live kommentering via sin facebook profil
      - För de som inte vill eller kan använda twitter eller Facebook så finns en anonym kanal där vem som helst via en Alias kan kommentera, chatta kring eventet

    • one2many
      chat
      one2one
      chat
      twitter
      channel
      netdialog interactive channel
    • <<
    • one2many
    • one2one
    • Twitter channel
    • NIC

    One2many har många användningsområden och används för t.ex. fråga/svar sessioner, Liveblogging, minut för minut rapportering, management chat, Support chat  etc.

    One2many innehåller alla de nödvändiga funktioner som ert företag behöver för att på ett enkelt och effektivt sätt kommunicera med medarbetare och kunder. Vi har flera  stora multinationella bolag som använder one2many för att stärka sin interna och externa dialog.

    Chatt med VD:

    Vd och andra chefer svarar på frågor från de anställda. I och med att frågeställaren själv väljer om denne vill vara anonym eller inte  får företaget in  viktiga frågeställningar, synpunkter  från de anställda som annars kanske inte hade nåt fram . Vi har genomfört hundratals VD och chefs-chattar och har också många gånger varit på plats för övervakning, coachning och därmed också lärt oss vilka funktioner och förhållningssätt som är viktiga för ett lyckat event.

    Fördelar:

    • Billigt och effektivt sätt att svara på frågor från de anställda
    • Viktiga synpunkter, frågeställningar når management då de anställda kan välja att vara anonyma
    • Skapar en känsla av delaktighet, de anställda får en positivare syn på management då de lyssnar och ställer upp på chatt.
    • Ökat humankapital, frågor och svar når en större grupp och därmed ökar också företagets humankapital

    Chatt med kunder:

    Många av våra kunder använder även tjänsten för dialog med kunder. En eller flera representanter från företagen kan samtidigt hjälpas åt att svara på frågor från kunderna.

    One2many kan också kombineras och användas tillsammans med twitter & facebook, det innebär att ni får ett gemensamt gränssnitt varifrån ni svarar era kunder.

    Vi vet att många idag använder twitter, facebook för att svara på kundfrågor men glömmer bort den allra största målgruppen som kanske inte har twitter eller facebook eller som vill ställa sin fråga anonymt. Med one2many får ni ett effektivt och  lättadministrerat verktyg för er kund-dialog.

    Några särskilt viktiga funktioner i verktyget

  • Moderering: Alla frågor hamnar hos moderator som väljer vem av gästerna som ska svara på en fråga. En fråga kan skickas till en eller flera personer samtidigt.
  • Alias: Ni kan skapa flera alias för tex en vd som ska svara på frågor. VD får hjälp att svara på frågor från sina medarbetare. Svaren som går ut signeras med med vd:s namn.
  • Förbered svar i förväg: Frågor som skickats in i förväg kan besvaras av VD redan innan eventet startar. När sen eventet startar kan moderator i en jämn takt pyttsa ut de redan besvarade frågorna.  Fördelen med den här viktiga funktionen är att VD får mer tid på sig att formulera sig vid komplicerade frågeställningar, chatten upplevs även som snabbare då fler svar når ut under chatt-sessionen.
  • [/tab]

    Vi jobbar med live-event och har genomfört tusentals live-events och därför har vi otroligt höga krav på tillgänglig och säkerhet för våra servrar. Vi har genomfört flertalet av de absolut största live-eventen i sverige.

    Våra servrar driftas i en godkänd och säkerhetsklassad serverhall.

    Våra svenska servrar har sedan 2005 driftas av Cypiont hosting (cypoint.se)

    Vi använder även Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2) för att snabbt kunna skala upp vid behov.


    Nivå 5: Installation av mjukvaran hos kunden eller dess egna hostning provider

    [/tab]

    • Översikt
    • För mediabolag
    • Funktioner

    Bakgrund

    One2many från netdialog utvecklades från början som en tjänst för modererade fråga/svar sessioner. Man bjöd helt enkelt in intressanta personer  där publiken via hemsidan kunde följa chatten och själv ställa frågor.

    Redan 2005 byggde vi den första versionen åt Sveriges television, de ville ha en modererad chatt till det välkända programmet ”Robinson”. Efter programmet skulle tv tittarna kunna chatta med den utröstade deltagaren.

    En realtidstjänst för Live chat & Live rapportering

    One2many är en realtidstjänst, sekundsnabbt kan ni rapportera med texter, bilder och videos kring en viss nyhetshändelse.

    Er publik kan ställa frågor till en eller flera experter som bjudits in till eventet.

    När debatten kring svininfluensan härjade som mest kunde vi se hur  många av våra tidningskunder bjöd in experter som svarade på frågor i chatten från oroliga läsare.

    Facebook och twitter

    Netdialog one2many fungerar utmärkt att använda tillsammans med både facebook och twitter. Er publik kan ställa frågor via sitt twitterkonto eller facebook. Ni kan även följa vissa sökord, hastaggar och twitterkonton som ni kan pusha ut i er livefeed.

    One2many för mediabolag

    Realtidswebben gäller i allra högsta grad för de nyhets-siter som vill ligga i den absoluta framkanten. Det handlar om blixtsnabb rapportering och interaktivitet med sina läsare.

    .

    Gäst/expert-chatt:

    Vill  ni ha en professionell tjänst för modererade gäst och expert chattar så är one2many en av de bättre verktyget på marknaden. Verktyget har de funktioner som vi anser nödvändiga för att en gäst-chatt ska bli så effektiv och lyckad som möjligt.

    Live-rapportering

    Idag har det blivit allt vanligare att tex tidningar vill minut för minut rapportera kring en händelse. Det kan tex vara en fotbollsmatch eller annan intressant nyhetshändelse. En eller flera reportrar kan tillsammans rapportera med både texter, bilder och videos som laddas upp i feeden. Publiken kan följa nyheterna direkt utan omladdning av sin sida. De kan ställa frågor, kommentera och delta i omröstningar och allt detta i realtid. Några exempel från våra kunder:

    Victoria & Daniels brölopp

    Melodifestivalen

    Dreamhack

    Valvakan 2010

    Live-kommentering:

    one2many kan också användas för live kommentering där läsarkommentarerna visas direkt i feeden utan om-laddning av sidan. Den här funktionen är utmärkt att använda då det är en nyhet eller annat som har många samtidiga läsare som samtidigt vill komemntera. Ni väljer själva om ni vill för eller efterhands-moderera. Den här funktionen används ofta tillsammans med video eller radiosändningar där publiken kan kommentera, ställa frågor om programinnehållet.


    Live newsdesk:

    En del av våra tidningskunder vill ha en öppen kanal för dialog mellan nyhetsredaktionen och läsarna. Här ligger chatten/feeden alltid öppen och tjänstgörande redaktör/er kommenterar aktuella händelser med texter, bilder och video. Läsarna kan förstås kommentera och ställa frågor direkt till redaktionen.

    Live video/bild feed:

    Ni kan enkelt skapa en live bild/video feed som era läsare kan följa i realtid. Låt era läsare skicka in bilder via mejl eller mms som ni sen laddar upp i feeden. Det är enkelt okomplicerat tycker våra kunder och särkilt tycker de om att de inte behöver skala om bilderna för att de ska passa in snyggt i feeden.

    Till ert event kan ni låta användarna kommentera via sin facebook profil. Låt er publik kommentera /ställa frågor via twitter. Ni skapar enkelt ett antal hastaggar/sökord som ni vill visa i er feed, välj om ni vill visa det i samma feed som övriga kommentarer eller sida vid sida.
    Ni kan även följa olika twitter konton som sen visas i er feed.

    Läs gärna mer om våra andra två produkter Netdialog tweet och netdialog interactiv channel som vi vet är intressanta för både tv,tidningar och radiokanaler.

    Vi lyssnar på våra kunder och one2many utvecklas kontinuerlig med nya och användbara funktioner. One2many innehåller många användbara funktioner som du kan läsa mer om nedan

    Deltagare i ett live event kan

    • ställa frågor/kommentera.
    • Få påminnelse när eventet startar via e-post eller sms.
    • Använda sin facebook eller twitter profil för att ställa frågor/kommentera.
    • Ange sin e-post till sin fråga och om gästen svarar på frågan så går svaret ut i chatten och svaret skickas också till den angivna e-postadressen.
    • Filtera: Om det är både läsar-kommentarer och rapportörs-kommentarer i er feed kan man välja att bara visa det ena eller det andra i feeden. Samma sak om feeden innehåller twitterkommentarer så kan de filteras bort.
    • Svara på omröstningar (Polls).
    • Ställa videofråga.

    Rapportör/moderator

    Varje live event kan ha en eller valfritt antal rapportörer/moderatorer.
    • Skriva kommentarer, ladda upp bilder, videos i feeden, bilder och vides skalas automatiskt om för att passa på sidan. Vi stödjer de flesta videos som tex youtube, svtplay, tv4play etc.
    • Ta bort, redigera kommentarer.
    • Spärra användare som missköter sig, via namn eller IP adress.
    • Svara på frågor från publiken.
    • Ta emot mms bilder från publiken och publicera i feeden.
    • skicka vidare fråga till gästchattare, är det flera gästchattare kan moderator välja att skicka en fråga till en eller fler av dem.
    • Ta tillbaka en fråga som skickats till fel gäst.
    • Se status över frågor som skickats vidare till gästsvarare.
    • Kan växla mellan direktpublicering och moderering under eventet. Vid direktpublicering går publika kommentarer och frågor direkt ut i chatten/feeen.
    • Bakmoderera frågor/svar. Är en mycket användbar funktion vid gästchattar. Då publiken oftast kan skicka in frågor i förväg innan eventet startar kan också moderator skicka över ett antal frågor till gästen. Gästen kan i lugn och ro svara på ett antal frågor som istället för att går direkt ut i chatten/feeden går de tillbaka till moderator. När eventet sen startar publicerar moderator ut dessa i en jämn takt. Fördelen med denna funktion är att gästen får mer tid på sig att formulera sig och tempot i chatten blir högre.
    • Slå av och på möjligheten att skicka läsarkommentarer.
    • Hantera scoreboard, resultattavla vid matcher.
    • Läsa in resultat från andra matcher. Rapportör markerar de matcher man vill följa och ett nytt inlägg dyker automatiskt upp i feeden vid mål.
    • Video svar. Webcam kan användas för skapa ett videosvar eller videokommentar.
    • Streaming live video: Istället för att gästen skriver ner sina svar i chatten så svarar han/hon via webcam eller annan kamera.
    • Spara event logg till arkivet exportera till eget cms för publicering i egen miljö. Innehållet ligger då hos er hittas då enklare av google.

    Social media twitter & facebook

    • Postning av en fråga/kommentar kan göras anonym eller via sin facebook, twitter profil.
    • Gäster /moderatorer/rapportörer kan själv välja om vill använda netdialog profilen eller sin profil från facebook, twitter eller tex från gravatar.
    • Twitter kan enkelts integreras i er livefeed, genom att ange sökord ni vill följa, upp till 5 olika twitterkonton kan även följas och visas i er feed.
    • För eller efterhandsmoderera era tweets, pausa tweets när ni vill.
    • Ta bort tweet från er feed som ni inte vill visa publikt för er publik.
    • Tweets kan även hanteras som en vanlig fråga och skicka till en eller flera av era gästchattare.
    • När ni sätter upp ett live-event och vill interagera med twitter väljer ni något av följande:
      • Twitter i samma feed som kommentarer, frågor
      • Flikat, sida vid sida. Kommentarer från rapportör/publik i en flik och twitter i en egen
      • Två separata feeds. Kommentarer får en embedkod och twitter en egen embedkod som ni sen placerar var ni vill på er egen site.

    Mallar & Css

    Vi har flera mallar som ni kan välja mellan allt för att passa era event bättre. Alla mallar kan också enkelt anpassas via css och därmed anpassas till er site. Är ni en större koncern med flera siter är det här en viktig funktion där ni har möjlighet att anpassa varje event så att det överensstämmer med sitens egna design.

    Produkter
    • Netdialog chatt – one2many
    • zendesk chat
    • Twitter channel
    • Netdialog social widget
    Ladda hem produktblad

    Faktablad one2many

    Cookies | Integritetspolicy |

    © 2018 All rights reserved. Netdialog AB
    Netdialog AB
    Cylindervägen 18
    131 26 Nacka Strand
    Telefon: +46 (8)6013043
    Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av hemsidan. Genom att fortsätta använda vår webbplats, eller genom att klicka på "Jag accepterar", samtycker du till användning av cookies. "Jag accepterar"Läs mera