Netdialog

Effektiv kommunikation

  • Start
  • Produkter
  • Lediga jobb
  • Kontakta oss
    • Netdialog utvecklar interaktiva tjänster för bättre dialog och ökad online-närvaro.

      Expertchatt, VD-Chatt, Live blogg, minut för minut rapportering, Live comments, twitter channel, Facebook livestream, Digtial frågelåda, Kund chatt, support chatt


      Läs mer om våra produkter
    • Är framför allt ett verktyg för modererade frågestunder. En utmärkt tjänst för TV och tidningar som bjuder in experter eller andra intressanta personer som svarar på frågor direkt till alla och i realtid. Vi har också många företag som använder vårt verktyg för management-chatt, tex VD svarar på frågor från medarbetarna.

      One2many fungerar också för realtidsrapportering kring ett event. En eller flera rapportörer kan skriva, ladda upp bilder eller video direkt i liveflödet. De som följer rapporteringen ser uppdateringarna direkt utan att sidan behöver laddas om, dessa kan förstås också ställa frågor eller kommentera. Läs mer

      TILLÄMPNINGAR

      One2many är ett verktyg för realtidswebben och kan användas på många olika sätt. Nedan ser ni några exempel på hur våra kunder använder tjänsten one2many:

      • Live chat (modererad frågestund)
      • Minut för minut rapportering kring ett event (fotbollsmatch,kongress etc)
      • Live kommentering, kommentererna visas direkt på sidan utan omladdning
      • Live news desk (tidningsredaktionen rapporterar och får in kommentarer)
      • Live Blog (Kommentarer, bilder, videos laddas upp och visas sekundsnabbt)

      Facebook & Twitter

      Förutom att låta användarna anonymt ställa frågor, kommentera direkt från webbsidan kan de även använda sin facebook eller twitter profil för kommentarer/frågor. Med ett avancerat filtersystem för twitter, väljer ni själva vilka hashtaggar, sökord eller twitterkonton ni vill följa och presenterar i er livefeed.

      Läs mer om one2many chatt

      Referens

      One2many är sveriges mest använda tjänst fär realtidsrapportering och livechat och används av flera svenska storbolag. Nedan listas ett urval.
      Mediabolag:
      Sveriges television
      TV4
      kanal5
      Tv3
      Dagens nyheter
      Expressen
      Företag:
      SEB
      Volvo
      Folksam
      Statoil
      Offentlig:
      Arbetsförmedlingen
      Trafikverket
      Stockholms stad
      Socialstyrelsen
      Transportstyrelsen

      Abonnemang


      Vi har ett antal olika licensmodeller f�r att b�ttre passa v�ra kunders behov. I samtliga abonnemnag ing�r kostnadsfri telefon support.
      • 30-dagars gratis testkonto
      • Reklam-finaniserat konto
      • Freelance journalist/blogger account
      • one2many Pro (Licens f�r en dom�n)
      • one2many Enterprise (St�rre f�retag,koncern med flera dom�ner siter)
    • One2one är en chattjänst som ert företag kan använda för att svara på frågor från era kunder via chatt. Att använda en live chatt är ett billigare sätt att hantera kundförfrågningar på än traditionella kanaler som telefon och E-post.

      Varje operatör kan enkelt hantera flera samtidiga chat-sessioner med era kunder. Den smarta FAQ:en hjälper till att öka snabbheten i svaren och dessutom får ni konsekventa svar till alla era kunder.


      Läs mer om one2one chatt

      ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

      Kundtjänst


      Läs mer om one2one chatt
    • Passar för alla företag som vill skapa sin twitter channel och där man vill ha viss kontroll på vad som går ut publikt. Med netdialog tweet kan ni skapa er egen twitter kanal. Ni definerar själva vad ni vill följa (hashtaggar, sökord, twitterkonton). Med den inbyggda modereringsfunktionen kan ni kontrollera innehållet och ni slipper spam och kan ta bort olämpliga kommentarer. Ni väljer själva om ni vill förhands- eller efterhandsmoderera er twitter-kanal.


      Läs mer om twitter channel

      ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

      Användbart vid mässor där man visar där man vill visa vad som händer på twitter men med möjlighet att kontrollera vad som syns publik på projektorer och skärmar

      Tidningar som vi vet ibland undviker att sätta upp ett twitter feed på sin site pga. av det är personer som spammar, marknadsför sitt företag, blogg eller liknade. Detta är ett problem men med Netdialog får tidningen en större kontroll men också se till att dess innehåll blir mer relevant och läsbart för sina läsare.

      Företag som också vill kontroller och slippa opassande kommentarer från twitter i sin egen channel.

      Abonnemang

      Under 30 dagar kan du gratis få testa Netdialog tweet. Registrera dina uppgifter här så får ni ett E-post meddelande som innehåller inloggningsinformation

      - Jag vill ha en personlig demonstration

      - Jag har några frågor och vill veta mer om produkten


      Läs mer om twitter channel
    • Med Netdialog social widget kan ni skapa flera parallella flöden från sociala medier och netdialog. Ni bestämmer själv vilka flöden ni vill visa och från vilka källor widgeten ska hämta data.

      Bestäm sen måtten (höjd-bredd) för er widget och bädda in den var ni vill på er site.

      Widgeten används ofta tillsammans med en livesändning och där publiken har möjlighet till interaktivitet från twitter, Facebook livestream och netdialog.
      Läs mer

      Screenshot

      Under valet sände svt partiledarutfrågningen. Netdialogs widget placerades intil spelaren. Publiken kan sjävlv välja mellan anonym kommentering, kommentera via twitter eller kommentera via Facebook.

      OBS! Netdialog social widget kräver att man har licens på one2many


      Läs mer om nic

      Kundcase

      Svt använder regelbundet netdialogs social widget tillsammans med sina livesändningar på webben. NSW är en widget som ska ses som ett komplement till livesädningen där man bjuder in publiken till interaktivitet. Netdialogs social widget har använts bland annat används vid Idrottsgalan, melodifestivalen. Så här kan en typisk widget se ut
      - Twitter används för att visa vad som säg på twitter
      - Facebook livestream eller Favebook logg används för live kommentering via sin facebook profil
      - För de som inte vill eller kan använda twitter eller Facebook så finns en anonym kanal där vem som helst via en Alias kan kommentera, chatta kring eventet

    • one2many
      chat
      one2one
      chat
      twitter
      channel
      netdialog interactive channel
    • <<
    • one2many
    • one2one
    • Twitter channel
    • NIC

    one2many

    one2many är ett verktyg för att hålla dialog mot en stor publik. Det kan till exempel vara en modererad gästchatt där man bjuder in experter eller andra intressanta personer som svarar på frågor i realtid. De som ställer frågor kan vara läsarna på en tidnings webbplats, och de kan vara helt anonyma. Verktyget kan på samma sätt användas inom företag där t.ex. VD svara på anonyma frågor från medarbetare.

    Man kan också använda verktyget för att liverapportera kring ett visst event, t.ex. en fotbollsmatch, politkerdebatt m.m. Då skriver en rapportör korta inlägg kring eventet och kan även ladda upp bilder, videoklipp m.m. De som följer rapporteringen kan också skicka in sina kommentarer.

    Vill ni betjäna era kunder, besökare av hemsida via chatt? Då är Zopim ett utmärkt verktyg. Er kundtjänst beavarar enkelt de inkomna frågorna direkt via chatten på hemsidan. Chatten kan ses som ett bra komplement till telefoni och e-post. Att använda sig av chatt för sin kundkommunikation är idag efterfrågat av många. Det är dessutom enklare och billigare än att hantera kundförfrågningar via E-post eller telefon
    Vi är återförsäljare av det populära chattverktyget Zopim. Zopim är världens och också Sveriges mest spridda chatt-system. Vill ni veta mer om Zopim kontakta oss så berättar vi mer.

    twitter channel

    Är ett verktyg för att samla och visa information från twitter. Man väljer en kombination av hashtaggar, sökord och konton som ska följas och tweets som uppfyller de kriterierna hämtas in. Det är sedan lätt att moderera flödet genom att t.ex. ta bort olämpliga tweets eller radera vissa länkar osv. Twitter channel kan lätt kombineras med t.ex. en gästchatt eller en livekommentering.

    netdialog social widget

    Netdialog social widget, eller NSW, är ett verktyg för att samla ihop flöden från livekommenteringar, gästchattar, twitter channels och andra sociala medier. Man väljer vilka flöden som ska visas och hur stor yta widgeten ska få, sedan är det bara att bädda in widgeten var man vill på en sida. Används ofta tillsammans med en livesändning där man vill låta publiken ha möjlighet till interaktivitet via chatt, livekommentering, twitter och facebook.

    Produkter
    • Netdialog chatt – one2many
    • zendesk chat
    • Twitter channel
    • Netdialog social widget
    Ladda hem produktblad

    Faktablad one2many

    Cookies | Integritetspolicy |

    © 2018 All rights reserved. Netdialog AB
    Netdialog AB
    Cylindervägen 18
    131 26 Nacka Strand
    Telefon: +46 (8)6013043
    Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av hemsidan. Genom att fortsätta använda vår webbplats, eller genom att klicka på "Jag accepterar", samtycker du till användning av cookies. "Jag accepterar"Läs mera